Digitalno restaurisan film „Suton“ prikazan sinoć u Jugoslovenskoj kinoteci

Marija Đorđević аватар

U Jugoslovenskoj kinoteci u Beogradu, premijerno je prikazan digitalno restaurisan film „Suton“ redatelja Gorana Paskaljevića iz 1982. godine. Film je digitalno restauriran zahvaljujući suradnji Jugoslovenske kinoteke i kompanija A1 Srbija u okviru projekta A1 Kinoteka. „Suton“ je 32. film koji je prošao kroz digitalnu restauraciju u Arhivu Jugoslovenske kinoteke.

Glavnu ulogu u filmu tumači Karl Malden, oskarovac i američki glumac srpskog podrijetla, čiji se legat čuva u Jugoslovenskoj kinoteci. Ostale uloge tumače poznati srpski glumci poput Petra Božovića, Pavla Vuisića, Stoleta Aranđelovića, Dragana Maksimovića, Bore Todorovića, te američka glumačka ekipa uključujući i Jodie Thelen, Damijena Neša i Miu Rot.

Priča filma prati Marka Sekulovića, čovjeka koji se nakon 20 godina rada u Americi vraća u svoj rodni kraj, Istru, kako bi se brinuo o svojim unucima dok su im roditelji na radu u inozemstvu. Zaplet počinje kada Marko primi pismo od sina o razvodu i njegovoj namjeri da se više ne vraća kući. Marko odlučuje sakriti tu istinu od unuka, vjerujući da nade i snovi pomažu u životu.

Ksenija Zelenović, zamjenica direktora Jugoslovenske kinoteke, istaknula je važnost restauracije filma „Suton“ u okviru projekta A1 Kinoteka. Posebnu važnost filmu daje i Karl Malden, holivudski glumac srpskog podrijetla, čiji legat se čuva u Jugoslovenskoj kinoteci. Dobrivoje Tanasijević, jedan od producenata filma, prisjetio se suradnje s glumačkom ekipom i zanimljivih anegdota tijekom snimanja filma.

Projekcija filma za javnost održat će se 25. travnja u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici u Beogradu u dvije projekcije, u 18:00 i 20:30 sati. Ulaz na projekciju je besplatan, a ulaznice se mogu preuzeti prije projekcije. Također, film će biti dostupan za online gledanje na Facebook stranici kompanije A1 Srbija i Jugoslovenske kinoteke u 20:30 sati.

Restauracija filma „Suton“ predstavlja važan korak u očuvanju kulturne baštine i promociji domaćeg filma. Film donosi snažnu priču o obiteljskim vrijednostima, osjećaju pripadnosti i snazi nade. Premijera restauriranog filma pruža publici priliku da ponovno doživi remek-djelo Gorana Paskaljevića i uživa u izvanrednim glumačkim izvedbama.

Marija Đorđević аватар

Više članaka i postova